Hairgrowth complexion treatment

De een adviseert een vitamine behandeling en de ander weer Botox.
Bij Chaimae clinics werken we met een vast concept namelijk een behandeling geheel op maat gemaakt. Wij behandelen alle soorten indicaties en weten raad met iedere soort haartype. Wij werken uitsluitend met natuurlijke Biologische producten.

De Hairgrowth complexion treatment is een intensief verzorgende treatment met sterk werkzame ingrediënten die haaruitval en een uitgebalanceerd hoofdhuid herstelt en het haar weer intensief voedt en levendig maakt.

Vervuiling,omgevingsinvloeden en genetische aandoeningen kunnen problemen veroorzaken voor uw haar en hoofdhuid. Breng beiden weer in balans voor optimale haargezondheid met onze hairgrowth complexion treatment. Deze behandeling zuivert en revitaliseert uw haar en hoofdhuid diepgaand.

De Hairgrowth complexion treatment is een luxe uitgebreide behandeling die bestaat uit 10 unieke stappen. Van een Hair & Scalp detox tot een heerlijke hairspa. De behandeling is speciaal ontwikkeld om diverse hoofdhuid problemen tegen te gaan, tevens activeert het de haarzakjes om weer gezonde haren te produceren waardoor het volume van het haar verbeterd wordt.

Hairgrowth complexion treatment

Jarenlange ervaring

Door onze jarenlange ervaring weten we dat bijna 90% van alle mannen en vrouwen vroeg of laat te maken krijgt met hoofdhuidproblemen zoals: Haarverlies, dunner wordend haar,Roos, psoriasis, seborrheic dermatitis, Eczeem, droge hoofdhuid en verschillende vormen van Alopecia.De behandeling stimuleert de haargroei en bevorderd een gezonde bloedsomloop wat resulteert in een gezonde hoofdhuid.

De producten die worden gebruikt zijn niet schadelijk,vegan, 100 % natuurlijk, vrij van siliconen en parabenen. De behandelingen bij Chaimae clinics zijn volledig maatwerk, wij werken met 100% Biologische ingrediënten. Vooraf de behandeling wordt er een grondige hoofdhuid analyse gemaakt om zo het haartype en conditie van het hoofdhuid te bepalen. Hierna wordt er een indicatie gegeven van het aantal behandelingen en geadviseerd over de verzorging van uw haar.

Tijdens de behandelingen wordt het productiname gestimuleerd door een detox hoofdmassage.
De hoofdmassage is gebaseerd op de aanwezige acupunctuur punten zodat de lymfeklieren die de afval stoffen kunnen afvoeren.

De behandeling wordt afgesloten met een hoogwaardige nazorg die de verzorgende effecten van de behandeling beschermd voor langdurige resultaten.

Tijdens de behandeling worden tevens uw gespleten haarpunten behandeld zonder het haar hiervoor in de lengte te moeten knippen.

Wij adviseren u de Hairgrowth complexion treatment aan als u last heeft van een of meerdere onderstaande aandoeningen.

Staat uw indicatie hier niet bij?

Roos

Bij roos is er sprake van een overmatige productie van huidcellen. Miljoenen mensen hebben deze chronische aandoening. De onmiskenbare symptomen van roos zijn witte, vette uitziende schilfers van dode huid die de haren en schouders bedekken, en een jeukende, schilferige hoofdhuid.

Vette hoofdhuid

Vette hoofdhuid, gekenmerkt door een toestand van overactieve talgklieren.
Een vette hoofdhuid heeft de neiging het meeste last te hebben van roos, omdat een vette hoofdhuid de groei van gist ondersteunt.
Seborrheic Dermatitis, of vette hoofdhuid/haar, komt niet alleen voor tijdens de tienerjaren maar ook op latere leeftijd.

Droge hoofdhuid

Gekenmerkt door een strak gevoel van de hoofdhuid en droge huidvlokken die van de hoofdhuid vallen. De meest voorkomende oorzaken van een droge hoofdhuid zijn het klimaat, zwembaden, blootstelling aan de zon en agressieve shampoos die de natuurlijke talg op de hoofdhuid oplossen en teveel vocht onttrekken.

Psoriasis

Psoriasis is een chronische (langdurige) huid- en hoofdhuid ziekte. Psoriasis ontstaat wanneer huidcellen zich snel vermenigvuldigen onder het oppervlak van de huid en zich ophopen op het oppervlak voordat ze de kans krijgen om te volgroeien.

Psoriasis zorgt voor een dikke rode ontstoken huid, bedekt met zilverachtige schubben, die meestal jeuken en pijnlijk aanvoelen. Psoriasis wordt verondersteld te worden veroorzaakt door voornamelijk een immuunstoornissen, genetische afwijkingen, infecties, stress of medicatie.

Alopecia Areata

Alopecia androgenetica ontstaat doordat de haarzakjes gevoelig zijn voor het hormoon dihydrotestosteron (DHT). Wanneer te veel van het mannelijke hormoon testosteron wordt omgezet in DHT, verzwakt dit het haarzakje, wat kan leiden tot haaruitval.

Door de inwerking van DHT verzwakt het haarzakje en wordt de groeifase verkort van drie tot vijf jaar naar enkele maanden. Na elke groeifase wordt de nieuwe haar die uit het haarzakje groeit dunner, totdat het haarzakje afsterft en er geen haar meer terugkomt. Ook groeien er steeds minder haren uit een haarzakje. Wanneer dit bij veel haarzakjes gebeurt, dan wordt je haar steeds dunner. Het patroon van alopecia androgenetica is bij vrouwen anders dan bij mannen. Dat komt omdat de haarzakjes bij vrouwen minder gevoelig zijn voor DHT. Ook zijn de haarzakjes bovenop het hoofd bij vrouwen gevoeliger voor DHT; bij mannen zijn dat de haarzakjes in de inhammen en op de kruin.

Frontale fibroserende alopecia

Gelokaliseerde vorm van kaalheid aan de voorste haargrens
Frontale fibroserende alopecia (FFA) komt bijna alleen voor bij postmenopauzale vrouwen boven de leeftijd van 50 jaar. Bij deze vorm van haaruitval gaat het om een gelokaliseerde vorm van kaalheid aan de voorste haargrens, die vaak gepaard gaat met verlittekening.

Ook lijkt frontale fibroserende alopecia verband te houden met de aandoening lichen planus. Dit is een ontstekingsziekte waarbij de (hoofd)huid is aangedaan.

Traumatische alopecia

Haarverlies veroorzaakt door externe factoren
Deze vorm van haarverlies bij vrouwen is het gevolg van externe factoren met een schadelijk (traumatisch) effect op de haarzakjes. Denk aan factoren als het permanenten, verven of te strak vastbinden van het haar. Het haar beschadigt hierdoor en breekt sneller af. De afgebroken haren kunnen vervolgens uitvallen, waardoor er in verhouding meer haren uitvallen dan aangroeien.

Acuut telogeen haarverlies

Er is een acute vorm en een chronische vorm van telogeen haarverlies. De acute vorm van telogeen haarverlies kan worden veroorzaakt door een plotselinge of heftige lichamelijke verandering. Denk bijvoorbeeld aan een bevalling, ernstige ziekte (bijvoorbeeld kanker), sterk verminderde voedselinname, operatie onder narcose, stress, bloedingen of een periode met hoge koorts.

Chronisch telogeen haarverlies

Als het haarverlies langer dan zes maanden aanhoudt, spreek je van chronisch telogeen haarverlies. De bekendste oorzaken hiervan zijn: schildklierafwijkingen, bloedarmoede, bepaalde geneesmiddelen (zoals bloedverdunners, maagzuurremmers, pijnstillers, betablokkers en chemotherapie), overmatige inname van vitamine A en ziekten aan de alvleesklier, lever en nieren.

Telogeen haaruitval kan ook worden veroorzaakt door psychische stress. Een grote aanwezigheid van de stresshormonen cortisol en adrenaline kunnen namelijk de eiwitten in de haren aantasten. Gevolg is dat er zich melkzuur ophoopt in de haarzakjes, waardoor het haar zwakker wordt en sneller uitvalt.

Erfelijke factoren

Met name de omzetting van het mannelijk hormoon testosteron in dihydrotestosteron (DHT) speelt hierin een hoofdrol.
Er zijn aanwijzingen dat deze hormonen de belangrijkste rol spelen in dunner wordend haar.

Milde ontstekingen. Deze spelen in alle verouderingsprocessen een rol.
Denk hierbij aan roken, uv-straling en voedingsgewoonten.

Psychische stress. Met name langdurige stress speelt een rol in de stofwisseling van de huid en de haren.

Kanker

Haaruitval is een van de bekendste bijwerkingen van de behandeling van kanker. Deze haaruitval is bijna altijd tijdelijk. Toch is het voor veel vrouwen heel moeilijk wanneer zij hun haar verliezen.
Niet iedere vrouw die een chemokuur of bestraling krijgt, zal haar haren verliezen.

Als je bestraald wordt, raak je alleen haar kwijt op de plek die bestraald wordt. Als dat je hoofd is, kun je je hoofdhaar of je wenkbrauwen verliezen. Hoeveel haar uitvalt, hangt af van de hoeveelheid straling die je krijgt en de grootte van de plek die bestraald wordt.

Bijgeknipt worden?

Wenst u tijdens uw behandeling bijgeknipt te worden? Geef dit altijd alvorens de behandeling aan.

Let op: Wij knippen enkel bij en niet in model.